مجله سیم کارت

اپل از دوربین کوانتوم دات بر روی ایفون11 استفاده نمی کند

0 91

اپل از دوربین کوانتوم دات بر روی ایفون11 استفاده نمی کند

با توجه به نیاز بشریت به استفاده از دوربین ها ی پیشرفته با قابلیتهای انکارناپذیز و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، میتوان به جایگاه آن در عرضه ی گوشی های هوشمند پی برد.همه ی کمپانی ها برای ارائه ی این قابلیت با یکدیگر در چالش هستند و سعی دارند تا بر دیگری پیشی بگیرند .فعالیت "هواوی" در این عرضه قابل تقدیر است و می توان گفت این کمپانی در این عرصه با شدت و موفقیت ظاهر شده است و توانسته است یکی از چندمنظوره‌ترین دوربین‌ها را با پرچم‌داران خود ارائه می‌دهد."اپل" نیز جزو کمپانی های بزرگ و نامدار امریکا همیشه در تلاش است تا  در بازار حرف اول را بزند و بعنوان برتری برتر در کل دنیا خودنمائی نماید.بر همین اساس چندی پیش اپل اعلام کرد که می خواهد از دوربین های کوانتوم دات برای حسگر دوربین گوشی های "ایفون‌" نسل بعدی خود یعنی "ایفون11" استفاده نماید و با منحصربفرد بودن خود باردیگر جایگاه خود را در این عرصه حفظ نماید.اما اخیرا خبرهای حاکی از این نقض قرارداد شنیده می شود.

اپل از دوربین کوانتوم دات بر روی ایفون11 استفاده نمی کند

حال قبل از هر چیزی قصد داریم تا توضیحی مختصر درباره کمپانی نانوکو که درزمینه فناوری کوانتوم دات فعالیت دارد توضیح مختصری ارائه دهیم.

نانوکو (Nanoco)، شرکت بریتانیایی متخصص در فناوری کوانتوم دات بدون کادمیوم می باشد که هم اکنون در منچستر دایر می باشد.کاربرد این فناوری برای ارتقاء کیفیت تصاویر در نمایشگرهای بزرگ مانند تلویزیون‌های با کیفیت بالا بوده و اعمال آن بر روی دوربین های گوشی های هوشمند می تواند کیفیت تصاویر را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشد.

در واقع ماجرا از آنجا شروع شد که هفته‌ی گذشته، ارزش سهام نانوکو حدود 80 درصد کاهش یافت که اینکار بدلیل لغو پروژه‌ی مرتبط با یک قرارداد سودآور توسط یکی از مشتریان مهم آمریکایی نانوکو اتفاق افتاد.حال با این اوصاف احتمالها به سمت کمپانی امریکایی اپل معطوف شده است که این کار بدلیل لغو قرارداد اپل با این کمپانی رخ داده است.

اپل از دوربین کوانتوم دات بر روی ایفون11 استفاده نمی کند

جالب است بدانید که کمپانی نانو بدون اینکه اسمی از اپل ببرد قبلا اعلام کرده بود که در حال همکاری با یک کمپانی بزرگ آمریکایی  با اخذ قراردادی به ارزش 17.1 میلیون پوند (برابر با 21.7 میلیون دلار) می باشد. ولی در کمال ناباوری این کمپانی هفته پیش از لغو قرارداد خود با کمپانی امریکایی که منجر به کاهش شدید سهام شرکت نانوکو شد خبر داد.

در نهایت خبرها حاکی از اینست که علت لغو این قرارداد توسط  اپل بدلیل هزینه های بالای برای عملی شدن این طرح می باشد که منجر به لغو قراداد توسط اپل گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.