مجله سیم کارت

بررسی دوربین آیفون 14 و 15

دوربین آیفون 14 و 15

0 50

بررسی دوربین آیفون 14 و 15

مقدمه

امروزه شاهد پیشرفت روزافزون تکنولوژی در جهان پیرامون خود هستیم. همچنین دوربین های موبایل به راحتی جایگزین مناسبی برای دوربین عکاسی شده اند. یکی از جدیدترین محصولات برای عکس و فیلم برداری، آیفون 14 و 15 از شرکت اپل می باشد. با توجه به بهبود های بی نظیری که در سخت افزار و نرم افزار آن ها اتفاق افتاده است، دوربین آیفون 15 می تواند تجربه لذت بخشی را در عکاسی برایتان فراهم کند. در این مطلب قصد داریم به بررسی دوربین آیفون 14 و 15 بپردازیم. با سیم کارت دات کام همراه باشید.

تفاوت دوربین آیفون 14 و 15

دوربین موبایل یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که کاربران به آن اهمیت می دهند. شرکت اپل در دوربین آیفون 15 برتری هایی را نسبت به آیفون 14 ایجاد کرده است. به عنوان مثال شاهد بهبود دید در شب هستیم و شما می توانید در شب تصاویر بهتری را عکس برداری کنید. همچنین تصاویر با وضوح بالا و پردازش تصویر مناسب تری می باشند و شاهد افزایش سرعت focus در آن خواهیم بود.

دوربین این تلفن همراه از تکنولوژی LIDAR بهره می برد که به عنوان یک سنسور در آن ایجاد شده است. به طور کلی این قابلیت می تواند به شما کمک کند تا در محیط های کم نور، تصاویر را با کیفیت بهتر و دقیق تری ثبت نمایید. این تکنولوژی در تشخیص عمق و فضا به دوربین کمک می کند تا عملکرد بهتری را به کاربر ارائه دهد. همچنین ویژگی AR یا واقعیت افزوده به کاربران این امکان را می دهد تا تجربه بهتری را کسب نمایند. در نهایت تکنولوژی های جدید به دوربین موبایل کمک می کنند تا اجسام و افراد را بهتر تشخیص دهند.

بررسی کیفیت دوربین آیفون 14

دوربین اصلی آیفون 14 در فضای کم نور و شب تست شده است. همان طور که انتظار می رفت تصاویر با کیفیت مطلوبی ارائه شده اند. همچنین حتی اگر تنظیمات دوربین را در حالت شب قرار ندهید، باز هم شاهد تصاویر و فیلم های با کیفیتی خواهید بود. به طور کلی هیچ نویزی در تصاویر دیده نمی شوند و تنها سایه ها، کمی تاریک به نظر می آیند. قابل توجه است که وضوح تصاویر و تمامی رنگی جلوه ای کاملا طبیعی دارند.

در صورتی که تمایل به عکاسی در شب را دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما گزینه Night Mode را فعال نمایید. با انجام اینکار نه تنها عکس ها را با نویز کمتری مشاهده می کنید بلکه تمامی تاریکی های تصویر اصلاح شده و تمامی جزئیات به خوبی دیده می شوند. در نهایت کلیه عکس ها و ویدیو های گفته شده بدون کوچک ترین تغییری می باشند.

تفاوت دوربین آیفون 14 و 15

در آیفون 14 و 15 تفاوت های گوناگونی از جمله دوربین مشاهده می شود. به طور کلی آیفون 15 شامل دوربین دوگانه می باشد و دارای حسگر 48 مگاپیکسل است. این دوربین از قابلیت زوم تا 3 برابر پشتیبانی می کند. همچنین این زوم اپتیکال می تواند تصاویر را با کیفیت بالا و بدون کاهش وضوح برای کاربران بزرگ نماید. دوربین آیفون 14 هم شامل دو حسگر 12 مگاپیکسلی می باشد. با این تفاوت که قابلیت زوم آن تا 2 برابر امکان پذیر است. در نهایت این تفاوت در دوربین های دارای حسگر دوگانه باعث افزایش کیفیت و قابلیت عکاسی در آیفون 15 نسبت به 14 می باشد. به طور کلی کاربران می توانند تصاویر را با کیفیت بیشتری مشاهده نمایند.

بررسی دوربین آیفون 14 و 15

کیفیت فیلم برداری

در مورد آیفون 15 می توانیم ادعا کنیم که فیلم برداری آن دارای تکنولوژی سوپر رزولوشن می باشد. به همین سبب کاربران با بهره مندی از این قابلیت، می توانند فیلم برداری خود را با کیفیت بی نظیری ضبط نمایند. اما آیفون 14 از این قابلیت پشتیبانی نمی کند و فیلم برداری آن کیفیت نسبتا کمتری دارد. دوربین اصلی این تلفن همراه دارای فاصله کانونی 26 میلی متری می باشد که پیکسل های 2 میلی متری چهارگانه را در بر می گیرد. این دوربین به لرزش گیر اپتیکال مجهز شده است. می تواند فیلم برداری 4k و زوم 2 برابری را داشته باشد.

اپل در دوربین گوشی سری جدید خود از سنسور سفارشی استفاده کرده است که دارای طراحی انباشته می باشد. از آن جایی که این شرکت از حسگر جدیدی در این مدل استفاده کرده است می توانیم شاهد عملکرد بهتر دوربین آن در شرایط کم نور باشیم. دوربین این آیفون می تواند تغییرات بی نظیری را برای بهبود کیفیت تصاویر ایجاد نماید. به همین سبب از عملکرد Smart HDR 5 و Deep Fusion پشتیبانی می کند. دوربین دوم دارای یک ماژول 12 مگاپیکسلی همراه با لنز اولترا واید 13 میلی متری می باشد. به همین سبب می تواند زاویه دید 120 درجه ای را فراهم نماید. البت این ماژول اولترا تغییرات آنچنانی نسبت به آیفون 14 نداشته است.

آیفون 15 نیز مانند سری قبل دارای قابلیت فیلم برداری 4K است. همچنین عملکردی با حداقل نرخ 24 فریم بر ثانیه و حداکثر نرخ 60 دارد. در این آیفون فیلم برداری صحنه آهسته با نرخ 240 فریم بر ثانیه امکان پذیر است که وضوح آن 1080 می باشد. به طور کلی در مود فیلم برداری آن از فناوری HDR و Dolby Vision HDR پشتیبانی می شود و ضبط صدا به صورت استریو امکان پذیر است.

مزایای دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 15

در این بخش قصد داریم به برخی از مزیت های دوربین آیفون 15 اشاره نماییم.

  • دریافت تصاویر واضح و روشن تر در فضای کم نور
  • مشاهده جزئیات بیشتر در عکس برداری
  • ضبط ویدیو با کیفیت 4K
  • افزایش زوم دیجیتال

به طور کلی دوربین آیفون 15 که دارای رزولوشن 48 مگاپیکسلی است برتری های فراوانی نسبت به دوبین آیفون 14 دارد. همچنین کیفیت تصاویر و ویدیو های ضبط شده با دوربین این گوشی اکثر کاربران را راضی نگه داشته است. ضبط ویدیو در آیفون 15 با سرعت 60 فریم در ثانیه انجام می گیرد.

بهبود منظره یاب

در دوربین آیفون 15 نسبت به نسل های قبلی شاهد تغییرات قابل توجهی در منظره یاب می باشیم. همچنین می توانید با مقایسه فضای بیرون منظره یاب، متوجه تغییرات در تصاویر و ویدیو های خود شوید. به طور کلی در فضای شلوغ و در صورتی که با محدودیت فضا مواجه هستید می توانید از این ویژگی در تصاویر و فیلم برداری خود استفاده نمایید.

قابلیت پردازش تصاویر با جزئیات بیشتر

با بررسی دوربین این گوشی متوجه خواهیم شد که پردازش تصاویر با دقت بیشتری انجام می شوند. همچنین در مکان های کم نور و حتی در حالت شب، دوربین آیفون 15 می تواند عکس های واضح و با کیفیتی را برایتان ثبت نماید. برای ثبت جزئیات بیشتری در تصاویر خود می توانید از حالتDeep Fusion بهره ببرید.

آنالیز iphone 14 vs iphone 15

حالت های بی نظیر و گوناگون

اگر به تنظیمات دوربین در آیفون 15 مراجعه کنید، متوجه تغییرات و اضافه شدن حالات مختلفی می شوید. اگر قصد دارید بر روی تصاویر خود چندین حالات مختلف را اعمال کنید، می توانید از قابلیت Photographic Style بهره ببرید. در نهایت اگر می خواهید فوکوس را به صورت دستی یا خودکار تنظیم نمایید می توانید دوربین را در حالت سینمایی قرار دهید.

در مجموع می توانیم ادعا کنیم که دوربین آیفون 15 نسبت به نسل های قبلی، پیشفت قابل توجهی داشته است. همچنین شاهد بهبود تصاویر و ویدیو در دوربین آن هستیم. به طور کلی ویژگی های بهبود یافته به شما کمک خواهند کرد که لحظات خود را با کیفیت بی نظیری ثبت نمایید.

نکات استفاده از دوربین ایفون 14 و 15

در این بخش قصد داریم شما را با چندین نکته درباره تنظیمات آیفون 15 آشنا نماییم. برای آن که از فضای منظره یاب خارج شوید نیاز است انگشت خود را به طرف بالا حرکت دهید. اگر قصد دارید تنظیمات دوربین را تغییر دهید باید پس از حرکت انگشت خود به سمت بالا، روی چرخ دنده ضربه بزنید. در نهایت اگر می خواهید وضوح یا نرخ فریم فیلم را تغییر دهید باید وارد حالت ویدیو شوید. با اعمال این تغییرات می توانید با استفاده از رابط کاربری برنامه دوربین، تصاویر و ویدیو های جذابی را ثبت نمایید.

در نهایت می توانیم ادعا کنیم که در فیلم برداری آیفون 14 نسبت به آیفون 15 تغییرات خاصی رخ نداده است. همچنین تنها کیفیت فیلم های ضبط شده بهبود های کلی داشته است. دوربین اصلی آیفون 15، 48 مگاپیکسل می باشد که نسبت به سری های قبل که 12 مگاپیکسل بوده اند پیشرفت خوبی داشته است. دوربین آیفون 15 مجهز به پیکسل های 1.0 میکرومتری است که قابلیت فوکوس خودکار %100 را دارد.

بررسی حالات مختلف دوربین آیفون

کیفیت دوربین اصلی آیفون 15 دارای تغییرات چشمگیری است. به طوری که دارای رزولوشن بالاتر، وضوح و کیفیت بالاتری نسبت به آیفون 14 می باشد. همچنین در تمایم شرایط نوری بهترین عملکرد را از خود نشان داده است. به همین به راحتی می توانید تصاویر و ویدیو های خود را با کیفیت بالا ضبط نمایید. به طور کلی دوربین آیفون 15 در مقایسه با سایر رقبا جزئیات بیشتری را ثبت می کند و شاهد وضوح بهتر تصاویر می باشیم. دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 15 که عملکرد بسیار خوبی دارد این بار توجه کابران را به تصاویر با زوم دو برابری جلب کرده است. درواقع تمامی جزئیات و ویژگی های تصویر به خوبی نمایان شده است که بیانگر توانایی آن در ثبت تصاویر و ویدیو های با کیفیت می باشد.

اگر تنظیمات عکس خود را بر روی پرتره قرار دهید می توانید میزان فوکوس و تاری پس زمینه را متناسب با علاقه تان تغییر دهید. همچنین تنطیمات خودکاری برای عکس های پرتره در نظر گرفته شده است. به طور کلی در زمان تست و عکس برداری از حیوانات، عکس های پرتره عملکرد خوبی را از خودن نشان داده اند. البته این ویژگی در شرایط نوری مختلف عملکرد گوناگونی را از خود نشان دهد. به طور کلی با دوربین این گوشی می توانید عکس های سلفی خود را با جلوه ای کاملا واقعی، همراه تاری پس زمینه ثبت نمایید. اکنون شاهد تغییرات عظیمی در آیفون 15 هستیم که دارای حسگر 48 مگاپیکسلی می باشد و لنز 26 میلی متری دارد. همچنین دارای قابلیت PDAF و مجهز به لرزشگر اپتیکال است.

سخن نهایی

همانطور که می دانید در این مطلب به بررسی دوربین آیفون 14 و 15 پرداختیم. در دوربین آیفون 15 تغییرات مهمی اعمال شده است. از جمله این تغییرات می توانیم به ارتقا حسگر دوربین اشاره نماییم. این حسگر از 12 مگاپیکسل به  48 مگاپیکسل ارتقا یافته است. به طور کلی می توان ادعا نمود که دوربین این دو گوشی با هم تفاوت اندکی دارند. البته دوربین 48 مگاپیکسلی در آیفون 15 قابل توجه کاربران زیادی بوده است. همچنین قابلیت زوم آیفون 15 در مقایسه با آیفون 14 عملکرد بهتری داشته است. علاوه بر این، قابلیت ادیت ویدیوهای خام نیز در آیفون 15 میسر می باشد. عکس هایی که در تاریکی شب گرفته شده اند، دارای وضوح بیشتری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.