مجله سیم کارت

راهکار افزایش عمر باتری گوشی های هوشمند

0 31

در این مقاله می خواهیم به ایده ای در رابطه با افزایش عمر باتری بپردازیم . را ه کار های ساده ای وجود دارد که می تواند به افزایش عمر باتری شما کمک کند . یکی از راه کاری های ساده ای که در استفاده از گوشی های هوشمند باید به آن توجه داشت این است که برای سالم نگه داشتن باتری گوشی بهتر است ، زمانی گوشی به شارژر وصل است ، به صورت مداوم از آن استفاده نکنید زیرا نمایش گر انرژی زیادی مصرف می کند و منجر به تولید گرمای بیشتری می کند که این موضوع خود باعث پایین آمدن سلامت باتری گوشی می شود .
در واقع گرما دشمن اصلی عمر باتری محسوب می شود ، زمانی که گوشی تان به شارژر متصل است بهتر است که در هنگام شارژ شدن گوشی را از کیس محافظ آن بیرون بیاوریم چون به هنگام شارژ شدن گرمای بیشتری تولید می شود . با بیرون آوردن گوشی از کیس محافظ ، بخشی از گرمای گوشی راحت ‌تر به محیط بیرونی منتقل می ‌شود . باید این نکته را نیز بدانیم که گرما قاتل باتری گوشی ها است و به هیچ وجه گوشی خود را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید ، و یا در زیر نور مستقیم خورشید آن را شارژ نکنید . هم چنین در هنگام شارژ گوشی خود ، گوشی را به هیچ وجه زیر بالش قرار ندهید و شارژ با پاور بانک زمانی که گوشی در جیب شما قرار دارد ، توصیه نمی ‌شود . از طرف دیگر ، دمای بسیار پایین هم تاثیر منفی بر باتری دارد .
روی هم رفته ، تغییرات دما تاثیر منفی بر عمل کرد باتری‌ های لیتیوم یونی دارند . حالا این دما می‌ تواند به خاطر محیط ، کاربر یا حتی دمای خود گوشی باشد . به همین خاطر شرکت‌ های سازنده گوشی‌ ها وقت زیادی را برای مدیریت گرمای هنگام شارژ باتری صرف می‌ کنند .نکات دیگری که نیز باید در نظر بگیریم این است که گوشی ها بعد از شارژ 80 درصد متحمل بیشترین فشار می شوند و بعد از رسیدن به این سطح میزان جذب آن ها تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد . به همین خاطر سیستم شارژ سریع گوشی های هوشمند طوری طراحی شده که بعد از رسیدن سطح شارژ به 80 درصد ، ولتاژ جریان ورودی کاهش پیدا می‌ کند . بنابراین ، بهتر است وقتی که شارژ باتری به 20 تا 30 درصد می‌ رسد آن را شارژر وصل کنید و هنگام رسیدن سطح شارژ به حدود 80 تا 90 درصد ، اتصال گوشی به شارژر را بهتر است قطع کنید . روی هم رفته ، باتری گوشی های مجهز به فناوری شارژ سریع اگر به طور کامل تخلیه شوند ، منجر به واکنش ‌های شیمیایی می‌ شود که برای سلامتی باتری مفید نیستند . شارژ باتری ‌ای که به طور کامل تخلیه شده ، منجر به تولید گرمای بیشتری می‌ شود زیرا می ‌خواهد که انرژی بسیار بیشتری را جذب کند .  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.