مجله سیم کارت

سنسور 50 مگاپیکسلی سامسونگ

0 60

سامسونگ از سنسور جدید خود رونمایی کرد . شرکت سامسونگ از تولید کننده های بزرگ گوشی تلفن همراه هوشمند است و گوشی های هوشمند تولید شده این شرکت در میان مصرف کنندگان از محبوبیت بالایی برخوردا ر است و در سال های اخیر این شرک بزرگ پیشرفت های زیاد و قابل توجهی در بخش سنسور های دوربین داشته است . "سامسونگ" که به تازگی از سنسور دوربین خود رونمایی کرده است اعلام کرده است : که تولید انبوه این سنسور از ماه جاری آغاز می شود و این انتظار می روز که با تولید انبوه این سنسور ، گوشی هایی که این سنسور را دارا هستند وارد بازار شوند ولی خوب با وجود انتشار اطلاعات مربوط به ایسنسور ، هنوز مشخص نشده که کدام گوشی‌های هوشمند به آن مجهز می‌شوند . ولی خوب باید دید که آیا این سنسور مورد توجه کاربران قرار میگیرد یا خیر . این سنسور که 50 مگا پیکسل است اندازه 1.3 /1 اینچ است .
از ویژگی های این سنسور دوربین 50 مگا پیکسلی این است که در محیط های کم نور عکس هایی با کیفیت بالا را ثبت می کند و هم چنین در شب عکس های با کیفیت تری ثبت می کنند و در کنار بهبود کیفیت عکس ها در شب ، این سنسور ها در مقایسه با سنسور های با رزولوشن بالا ویدیو های روشن تری را ضبط می کند و این سنسور دوربین به طور همزمان از قابلیت فوکوس خودکار و ترکیب پیکسل پشتیبانی می کند و این سنسور دوربین در زمینه ی سرعت فوکوس خودکار حرف زیادی برای گفتن دارد و معمولا سنسور های دوربین با اندازه پیکسل بزرگ ، حساسیت بهتری در برابر نور دارند . اندازه هر پیکسل این سنسور 1.2 میکرو متر است ، رقیب اصلی این سنسور ، سنسور دوربین IMX689 سونی است .به صورت پیش فرض می توان گفت که ، سنسور دوربین 50 مگا پیکسلی سامسونگ با ترکیب 4 پیکسل مجاور می تواند عکس های 12.5 مگا پیکسلی ثبت کند و در این حالت اندازه هر پیکسل به صورت نرم افزاری به 2.4 میکرومتر می رسد .
 "گلکسی اس 20اولترا" از دوربین اصلی 108 مگا پیکسلی بهره می‌ برد که سنسور مذکور فاقد تکنولوژی dual-pixel است و به همین خاطر بابت عملکرد ضعیف فوکوس خودکار این دوربین، انتقادات متعددی مطرح شده است .
البته در ادامه باید اضافه کرد که این شرکت کره ای بزرگ در حال توسعه یک سنسور 150 مگاپیکسلی نیز هست که در آخر سال 2020 قرار است عرضه شود و این نقطه پایان سامسونگ نیست به دلیل این که سامسونگ توسعه سنسور 250 مگا پیکسلی را آغاز کرده و در حال برنامه ریزی برای سنسور 600 مگا پیکسلی نیز است .

  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.