مجله سیم کارت

سهم 15 درصدی گوشی‌های 5G از بازار در انتهای سال 2020

0 20

سهم 15 درصدی  گوشی‌های 5G از بازار در انتهای سال 2020

رشد پرشتاب از آینده ی 5G به پیش بینی موسسه  استراتژی آنالیتیکس و با توجه به  اخبار متنوع بدست آمده  از مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس، مؤسسه‌ی آماری مستقل جهانی، پیش‌بینی کرده است که در سال 2020، حوزه‌ی 5G  با رشد بسیار پرشتاب‌ خود در بین تمامی بخش‌های صنعت گوشی‌های هوشمند تجربه خواهد کرد . از اینرو تعداد گوشی‌های 5G عرضه‌ شده با رشدی 10 برابری درمقایسه‌با سال قبل به 199 میلیون دستگاه خواهد رسید. بنابراین با توجه به موارد ذکر شده این رقم معادل 15 درصد از کل بازار گوشی‌های هوشمند می باشد و در‌مقایسه ‌با سهم 1 درصدی این حوزه در سال 2019 رشد پرشتابی را نوید می‌دهد.

بنابراین طبق گزارش بدست آمده ، پیش‌بینی شده است که بعضی از کشورها از جمله کشور چین، ایالات‌متحده، کره‌جنوبی، ژاپن و آلمان سهمی 90 درصدی از این بازار را به‌خود اختصاص خواهند داد.این در جالیست که سایر نقاط جهان، ازقبیل هند و اندونزی در‌مقایسه‌با کشورهای پیشرفته‌تر با اندکی تاخیر و عقب تراز کشورهای دیگر در حال پیشرفت می باشد . البته  لازم به ذکر است که با توجه به بررسی روند پیش رو به احتمال زیاد تا یکی‌دو سال آینده  این کشورها سهم چندانی از بازار 5G نخواهند داشت.

شایان ذکر است که بازار گوشی‌های 5G به‌سرعت در حال رشد است؛ اما نگرانی‌های ایجادشده براثر بحران  ویروس کرونا که موجب رکود اقتصاد جهانی شد ،باعث محدودشدن تقاضا برای گوشی‌های "5G" شده است. در حقیقت با توجه به اوضاع کنونی، شیوع بیماری کووید19 باعث محدودشدن تولید گوشی‌های هوشمند در کارخانه‌های واقع در قاره‌ی آسیا و مختل‌شدن زنجیره‌ی عرضه‌‌ی محصولات شرکت‌های مختلف شده است. این در حالیست که  این مسئله در بعضی بخش‌های چین باعث شده است که مشتریان کمتری برای خرید دستگاه‌های  5G به فروشگاه‌ها مراجعه کنند.

در نهایت به‌گفته‌ی این مؤسسه‌ی آماری، انتظار می‌رود در نیمه‌ی نخست سال 2020 شاهد رشد کمتر از انتظار در فروش گوشی‌های مجهز به نسل پنجم فناوری ارتباطی باشیم، اما در نیمه‌ی دوم سال  و با مهار ویروس کرونا و رفع محدودیت‌های عرضه و تقاضا با رشد پرشتاب در این حوزه مواجه خواهیم بود و کمبودهای 6 ماهه‌ی نخست جبران خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.