مجله سیم کارت

شباهت رابط کاربری ال جی و سامسونگ

0 49

شباهت رابط کاربری ال جی و سامسونگ

کمپانی ال جی اخیرا ویدئویی از رابط کاربری خود منتشر کرده است. این کمپانی در روز چهارشنبه واسط کاربری خود را در کانال یوتیوب منتشر نمود که بسیار شبیه به واسط کاربری one UI کمپانی سامسونگ می باشد . نام در نظرگرفته شده برای رابط کاربری ال جی UX 9.0 می باشد که قرار است بزودی به دستگاه های ال جی اضافه شوند .بنابراین این خبر برای کاربران ال جی می تواند بسیار مسرت بخش باشد.به واسطه این رابط کاربری بی شک قابلیت های جدید و متنوعی به گوشی های ال جی افزوده خواهد شد.

 

در واقع طبق شواهد موجود پنل اعلان UX 9.0 ، در هنگام باز شدن کامل ، نمایش بیشتر آیکون ها را در قسمت پایینی  صفحه نمایش ، نشان می دهد.از اینرو این رابط با توجه به راحتی کارکرد نیز شباهت زیادی به رایط کاربری سامسونگ دارد و تفاوت اصلی که بین این دو رابط وجود دارد ، وجود نوار اسلایدر روشنایی در One UI و عدم وجود آن در رابط کاربری ال‌جی می باشد.

از اینرو، نرم‌افزار تماس ال‌جی شباهت قابل‌توجه زیبایی‌شناختی با One UI  دارد. شباهتهایی که در هر دو نرم افزار دیده می شود اینست که هر دو نرم‌افزار دارای بخش‌هایی به‌صورت افقی در پایین و بخشی که در  بعضی قسمت‌ها با سایه‌ای از رنگ سبز برجسته شده هستند، می باشد.بنابراین تنها تفاوت در نام بخش‌ها وجود داردو ایده کلی با هم یکسان می باشد همچنین  از نظر زیبایی شناختی در قسمت ساعت نیز هر دو رابط از سایه ای از رنگ آبی الهام گرفته اند و از بخش کلمات این دو رابط نیز کاملا شبیه بهم هستند.لازم به ذکر است که با توجه به شباهت این رابط کاربری به نمونه سامسونگ اما ال جی توانسته است در ساخت این نوع واسط جدید خود ، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشد زیرا در این نمونه جدید این امکان وجود دارد که حالت تاریک برای تمام سیستم قابل فعال شدن باشد و همچنین از نظر یکپارچگی نیز بسیار مناسب می باشد. همچنین نرم افزار مربوط به گالری در این نمونه جدید ساده تر می باشد از اینرو فضای مناسب و بیشتری برای ذخیره آلبوم های کاربر وجود دارد.

شباهت رابط کاربری ال جی و سامسونگشباهت رابط کاربری ال جی و سامسونگ

شایان ذکر است که بخش‌های Stopwatch و Timer  در واسط کاربری جدید ال جی جابه‌جا  شده‌اند و هردو نرم‌افزار  از بیضی جهت جدا کردن شهرهااستفاده می‌کنند. همچنین مسئله ی دیگری که وجود دارد اینست که وجود نرم افزار ساعت موجب شده است که شهرها به قسمت پایین صفحه نمایش نزدیکتر شوند.

در نهایت لازم به ذکر است که در حال حاضر دسترسی رابط کاربری UX 9.0 برای گوشی‌های ال‌جی  مشخص نمی باشد. اما این رابط کاربری برای j8x thinq  که مبتنی بر  اندروید 9 می باشد، منتشر شده است. این در حالیست که ال‌جی برنامه‌ی پیش‌نمایش اندروید 10  را در کره جنوبی  آغاز نموده است . بنابراین با توجه به روند پیشرو این کمپانی قصد دارد نسخه ی پایداری را تا انتهای سال در این کشور منتشر نماید. بنابراین می توانیم این نوید را بدهیم که برخی از کشورها در سال آینده قادر خواهند بود این بروز رسانی را دریافت نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.