مجله سیم کارت

مرحله دوم طرح ریجستری دستگاه های سیم کارت خور

0 82

مدیر کل نظارت بر سامانه های الکترونیکی و هوشمند ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مرحله دوم طرح ریجستری خبر داد . اعلام کرد با هدف جلوگیری از قاچاق کالا در مرحله دوم این طرح تمام دستگاه های سیم کارت خور باید برای ورود به کشور ریجستر شوند .

تمام دستگاه های سیم کارت خور شامل ساعت های هوشمند ، تبلت ، بارکد اسکنر و موبایل واره ها در مرحله دوم طرح ریجستری باید ریجستر شوند . حتی تاریخ آخرین مهلت اعمال قانوت آن ها نیز به صورت رسمی اعلام شد . به گزارش سایت سیم کارت با اجرای این طرح فقط گوشی هایی که به صورت قانونی وارد کشور شدند فعال خواهند شد . به این ترتیب جلوی واردات غیر قانونی و قاچاق گوشی و تجهیزاتی که سیم کارت خور هستند گرفته خواهد شد . باید اشاره کنیم که این طرح شامل تمام برند های گوشی همراه در بازار است و محدودیت خاصی در این خصوص وجود ندارد .

مرحله دوم طرح ریجستری دستگاه های سیم کارت خور

کاربران توجه کنند که اگر دستگاه سیم کارت خور دارند مانند تبلت ، ساعت هوشمند ، بارکد اسکنر موبایل واره ها باید قبل از تاریخ های اعلامی “سیم کارت” خود را درون دستگاه قرار دهند . آن را روشن کنند و با آن تماس برقرار کنند و یا پیامک ارسال کنند . از سرویس دستگاه خود تا قبل از تاریخ های اعلامی اطمینان حاصل کنند .
در همین راستا ، آخرین مهلت اعمال قانون برای ساعت هوشمند سیم‌ کارت‌ خور ، 12 تیر ماه 1400 و دستگاه بارکد اسکنر ، PDA و مبدل تلفن ثابت به سیار سیم‌ کارت‌ خور نیز 19 تیر ماه 1400 تعیین شد . هم چنین زمان مشمولیت تبلت در طرح رجیستری طی چند روز آینده اعلام خواهد شد .

باید اشاره کنیم که افراد بهتر است سرویس از دستگاه سیم کارت خور خود را به روز و ساعات پایانی طرح موکول نکنند . زیرا ممکن است در آن ساعات با افزایش حجم بار شبکه مواجه شوند . امکان انجام مراحل رجیستری برای افراد فراهم نشود .
افراد برای اطمینان از اصالت دستگاه خود می توانند از طریق کد دستوری # 7777 * یا سایت همتا به آدرس  hamta.ntsw.ir و یا اپلیکیشن همتا استعلام دستگاه خود را بگیرند . فقط اقدام به خرید دستگاهی نمایند که استعلام قانونی بودن آن را دریافت می کنند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.