مجله سیم کارت

مناسبترین سیم کارت برای زائرین حسینی کدام اپراتور است؟ اپراتور ایرانی یاعراقی؟

0 16

مناسبترین سیم کارت برای زائرین حسینی کدام اپراتور است؟ اپراتور ایرانی یاعراقی؟

در طی مقالات قبلی تعرفه مکالمات برای زائرین اربعین حسینی را بیان کردیم. طبق مذاکراتی که کشورمان با کشور عراق در مورد مکالمات و تعرفه های حاکم بین دو کشور انجام شد ،مشخص گردید و طبق اخبار رسیده از وزیر ارتباطات در اربعین امسال تمامی تماس‌ها و مکالمات میان دو کشور (ایران و عراق) رایگان خواهد بود و تهیه و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برعهده اپراتورهای عراقی خواهد بود و این کار و اقدام به جهت سهولت زائران و مسافران انجام خواهد شد. بنابراین کاربران و مشترکین سیم کارت های مختلف مانند سیم کارت همراه اول می توانند با آسودگی عازم این سفر روحانی شوند.

حال مسئله ای که این میان مطرح می شود اینست که در این سفر سیم کارت ایرانی  مناسب است یا سیم کارت عراقی؟

افرادی که برای این سفر اقدام به خرید سیم کارت اعتباری همراه اول  یا دیگر اپراتورها کرده اند باید حواسشان به هزینه‌ رومینگ و مکالمات باشد .این روند برای خط 0912 نیز بسیار نگران کننده می باشد.از این رو وزیر ارتباطات نیز توصیه کرده است که زائران برای جلوگیری از مشکلات بوجود امده  از سیم کارت عراقی استفاده کنند.از اینرو  برای خرید سیم کارت از مراکز معتبر در عراق بهتر است از فروشنده بخواهید سیم کارت و کد فعالسازی را روی گوشی شما نصب کنند. اما درباره هزینه‌ها باید گفت مثلا برای اپراتور آسیاسل، مبلغ سیم کارت 10 هزار تومان است که سه هزار تومان آن مربوطه شارژ اولیه است. با این سه هزار تومان می‌توانید حدود سه دقیقه با ایران صحبت کنید.یا سیم کارت zain را با سه دقیقه مکالمه رایگان و یک هفته اینترنت نامحدود، حدود 12هزار دینار به فروش می‌رسانند.

اما مشکل دیگری که وجود دارد مربوط به خط های عراقی می باشد. چند شرکت فعال در عراق هستند که سیم کارت های مسافرتی هفت و 15 روزه را با اینترنت نامحدود به مشتریان ارائه می‌کنند. البته می‌توانید با ارائه پاسپورت، سیم‌کارت‌هایی با عمر طولانی‌تر دریافت کنید که طبعا قیمت آنها نیز متفاوت است.

در پایان لازم به ذکر است که سه سیم‌کارت زین، کورک‌تلکام و آسیاسل برای زائران قابل استفاده می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.