مجله سیم کارت

میانجی گری گوگل بین هواوی و دولت امریکا

0 25

با توجه به پیشامدهای اخیر برای بزرگترین شرکت گوشی هوشمند چینی و دست و پا زدن این کمپانی با شرایط سخت و غیرعادلانه و یکطرفه که باعث بروز مشکلات عدیده ای برای کمپانی "هواوی" شده است و با توجه به قانون ممنوعیت هواوی در ایالات‌متحده و تحریم آن از سمت کمپانی های بسیار بزرگ و معروف اینبار فیس بوک نیز با پیروی از این ممنوعیت و بعنوان آخرین کمپانی ،اقدام به تحریم هواوی کرد. در واقع این امر به معنای آن است که فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ از دستگاه‌های جدید هواوی حذف خواهند شد و به رابطه چندساله خود با این کمپانی پایان خواهند داد. هواوی در حال حاضر دسترسی به گوگل، پاناسونیک، وای‌فای، بلوتوث، کارت‌های اس دی، اینتل،ARM  و چند سازمان دیگر را از دست داده است.

از آنجائی که "گوگل" نیز مانند دیگر شرکت‌های آمریکایی  از ارتباط تجاری با این شرکت منع شده است ،این بار با اعلام خبری همه را شوکه کرد. گوگل هم اکنون در حال مذاکره با دولت ترامپ برای معافیت هواوی از تحریم امریکاست و سعی دارد دولت ترامپ را متقاعد کند که این تحریم امنیت آمریکا را به خطر خواهند انداخت.در واقع خبرها حاکی از اینست که کمپانی هواوی فعلاشروع به مذاکره با امریکا نکرده است و فعلا منتظر جواب مذاکره ی گوگل با دولت می باشد.در واقع می توان گوگل را بعنوان واسطه ای بین هواوی و دولت امریکا در نظر گرفت.بی شک گوگل برای اثبات گفته های خود و متقاعد کردن دولت راه طولانی در پیش خواهد داشت.در واقع گوگل بیان کرده است که در صورت محدودیت گوشی های هواوی از امکانات "اندروید"،این کمپانی به اجبار از انشعابی از اندروید که بیشتر در معرض هک و نفوذ خواهد بود استفاده خواهد کرد. و از آنجایی که این گوشی ها در کشور امریکا نیز به فروش می رسد ممکن است امنیت امریکا را به خطر اندازد چون ممکن است  یکی از شهروندهای امریکایی در حال انتقال اطلاعات به گوشی هواوی فرد دیگر باشد و درصورتی که گوشی مقصد هک شده باشد گوشی فردی که اطلاعات را انتقال می دهد نیز تحت تاثیر قرار گرفته و اطلاعاتش در معرض خطر و نفوذ قرار خواهند گرفت.

در واقع هواوی با ارائه انشعابی از اندروید نمی تواند از امکانات گوگل برروی گوشی های خود استفاده کند و از انجایی که گوگل دارای موازین امنیتی بالایی است اندرویدهای جدید از این امنیت مستثنی بوده و در معرض نفوذ بدافزارها قرار خواهند گرفت و امنیت ملی آمریکا را به خطر خواهند انداخت.

با توجه به اعلام هواوی جهت عرضه اندروید اختصاصی خود  فعلا مشخص نیست که آیا این اندروید جدید همانی است که گوگل تصور می کند خواهد بود یا نه.

باید در نظر داشته باشیم که با تمام این بیانان قطع همکاری هواوی با امریکا نه تنها هواوی را با مشکلات  هنگفت و جبران ناپذیری روبرو خواهد کرد بلکه ضررهنگفتی برای شرکت‌های آمریکایی  نیزبه همراه  خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.