مجله سیم کارت

وجود باگ جدید در گوشی هایی با اندروید 8 و بالاتر

0 60

وجود باگ جدید در گوشی هایی با اندروید 8 و بالاتر

همانطور که بارها اشاره کردیم ،امنیت بعنوان مبحث مهمی برای هر فرد و هر جامعه ای تلقی می شوند.این مبحث بر روی گوشی های تلفن همراه نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.در واقع هر فردی که از گوشی تلفن همراه استفاده می کند ، امنیت برایش بسیار حیاتی و کاربردی تلقی می شود.طبق همین مقدمه اخیرا خبرهای مختلفی از اختلال بوجود آمده در گوشی هایی که از اندروید 8 و بالاتر استفاده کرده اند به گوش می رشد . در واقع کارشناسان و متخصصان امنیتی گوگل با اعلام این خبر ، وجود یک باگ جدید را تائید کرده اند.

این باگ موجب آسیب پذیر بودن دستگاه هایی که از اندروید 8 و بالاتر استفاده می کنند می شود که به موجب آن انواع برندهای گوشی های تلفن همراه و هوشمند را نیز تحت تاثیر قرار داده و امنیت سایبری آنها را با مشکل مواجه کرده است.

گوشی هایی که دچار این مشکل شده اند از برندهای مختلف همچون پیکسل 1 و 2، هواوی پی20، سامسونگ گلکسی اس 7، اس8 و اس9 بوده اند.

البته باید یادآور شویم که نسخه های قبلی اندروید نیز دچار مشکل بوده اند.به گونه ای که در دسامبر سال 2017 گزارشی از چنین مشکلی بر روی اندرویدهای قبلی اعلام شده بود.از اینرو عامل این مشکل و آسیب پدیری به واسطه تلاش مستمر متخصصان و کارشناسان گوگل کشف شد و این گروه موفق شدن با تیم حرفه ای خود مشغول بکار شده و موفق به کشف این مشکل شوند.به گفته این گروه متخصص آسیب پذیری و حفره امنیتی مذکور توسط گروه اسرائیلی NSO صورت گرفته است که پیشتر سابقه حملات سایبری به حامیان حقوق بشر و فعالان سیاسی را در کارنامه خود داشته و ثبت کرده است.

به گفته گروه "گوگل" ، آسیب پذیری جدید کشف شده در دستگاه‌های اندروید، به اندازه آسیب‌پذیری‌های قبلی در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید خطرناک نخواهد بود زیرا این باگ ،از کاربران درخواست نصب اپلیکیشن‌های آلوده را می‌نماید .بنابراین این باگ تنها در صورتی که اپلیکیشن‌های موردنظر هکرها و مجرمان سایبری بر روی گوشی فردی دانلود و نصب شده باشند ، تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب پذیر خواهند شد.

لازم به ذکر است که طبق گزارشات گوگل ،گوشی های جدید و پرچمدار پیکسل 3 و a3 تحت تاثیر این آسیب پذیری جدید قرار نگرفته اند و این در جالیست که  گوشی‌های سری پیکسل 1 و 2  تحت تاثیر این باگ قرار گرفته بودند که با دریافت یک به روزرسانی جدید در ماه جاری میلادی، اکتبر، از هرگونه تهدید امنیتی مصون خواهند ماند. دیگر گوشی هایی که می توانند از این باگ در امان باشند می توان به گوشی‌هایی  از برندهای مختلف مانند شیائومی Redmi 5A، شیائومی Redmi Note 5، شیائومی A1، اوپو A3 و موتو Z3 اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.