مجله سیم کارت

چرا سیستم عامل هواوی محکوم به شکست است؟

0 67

بی شک این روزها شما هم درگیر اخبار مبتنی بر تحریم کمپانی هواوی و فشارهای وارده بر این شرکت از طرف آمریکا و هم متحدانش هستید. و در طی اخبار بیان شده در این راستا و قابلیتهایی که بواسطه این تحریمها از گوشی های هوشمند هواوی سلب شده و همچنین آپدیتهایی که دیگر برای این مدل گوشی ها از دسترس خارج می شود، بوده اید.باید در نظر داشته باشید که هواوی از قبل انتظار چنین پیشامدی را داشته و چندی پیش و بعد از اعمال تحریمها اعلام کرد که  در حال ساخت سیستم عامل مخصوص به خود است که براحتی می تواند جایگزین اندروید و ویندوز شود.این سیستم عامل احتمالا تا سه ماه آینده در بازار چین شروع به فعالیت می کند.و بجای استفاده از گوگل پلی استور از App Gallery استفاده خواهد کرد.اما نکته ای که این میان حائز اهمیت می باشد اینست که آیا این سیستم عامل در خارج از بازار چین نیز می تواند به فعالیت خود ادامه دهد؟

در طی سالیان گذشته تجربه ثابت کرده است که کمپانی های بزرگی مانند موزیلا، Canonical،میکروسافت ،بلک بری و حتی سامسونگ در پی برنامه های بلندپروازانه ای که برای جایگزین کردن سیستم عامل داشته اند با شکست روبرو شدند.

و از آنجائیکه سهم گوگل در بازار موتورهای جستجو نسبت به رقبای خود بیشتر از 90 درصد است. باید در نظر داشته باشید که با نصب سیستم عامل هواوی یا هر سیستم عامل دیگری که بر مینای پروژه متن باز باشد کاربران گوگل امکان دسترسی به قابلیتها و امکانات گوگل را از دست می دهند وبه همین دلیل کاربران بخاطر خدمات گسترده ای که گوگل در اختیارشان قرار می دهد گرایشی به سوی سیستم عامل های جدید ندارند و استقبالی از آنها نمی کنند و این یکی از علت های اصلی کمپانی های بزرگی است که با شکست روبرو شده اند.در این میان مایکروسافت و آمازون تنها کمپانی هایی هستند که توانستند تا حدودی به این مهم دست یابند و خارج از کشور چین جایگاهی را برای خود داشته باشند.

حالا در این میان هواوی که از پیش منتظر جنگ اقتصادی خود با آمریکا بود با نهایت تلاش خود سعی دارد در این بازار رقابت از صحنه دور نماند و همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که اخیرا قانون گذاران اروپا گوگل را برای نقض قوانین رقابتی تحت فشار قرار داده است.زیرا گوگل به هیچ کدام از رقبای خود اجازه نمی دهد در بازار رقابت مقاومت کند.

با تمام چالشی که  هواوی را درگیر خود کرده و با توجه به تحریم از طرف کمپانی های بزرگی مانند ARM که تاثیر بسزایی در ساخت گوشی های هواوی داشت ،تصور نمی شود که این کمپانی بتواند در خارج از بازار چین فعالیت چشمگیری داشته باشد و به احتمال زیاد نمی‌تواند با سیستم‌عامل‌های گوگل و مایکروسافت رقابت کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.