مجله سیم کارت

گوشی های شیائومی به سیستم تشخیص زلزله مجهز شدند

0 21

گوشی های شیائومی به سیستم تشخیص زلزله مجهز شدند

زلزله یکی از حوادثی است که هر از گاهی خود را نشان داده و گاها خسارتهای جبران ناپذیری را نیز به ارمغان می آورد. حال دنیای تکنولوژی به فکر افتاده تا از روشی دیگر زلزله را پیش از وقوع تشخیص دهد. در واقع طبق اخبار بدست آمده کمپانی شیائومی از مدتی پیش در تلاش است تا ایده ای را که مدتها روی آن متمرکز بوده است را به مرحله اجرا در آورد.

شیائومی از چند ماه گذشته در منطقه ای به اسم سی‌چوآن چین، مشغول آزمایش تشخیص زلزله بود تا از این قابلیت  بر روی گوشی های خود استفاده نماید.در همین راستا شیائومی در رابط کاربری جدید خود MIUI که حدودا یک ماهی از ارائه آن می گذرد . قابلیت جدیدی را اضافه نموده است. شیائومی در این رابط کاربری قابلیت های بسیار جالب و هیجان انگیزی را ارائه نموده است . از اینرو کمپانی شیائومی خبری را منتشر کرده است کبنی بر اینکه به این پوسته‌ی جدید اندروید، قابلیتی برای نجات زندگی افراد ارائه می‌دهد.شیائومی  در وبلاگ خود نوشته است که  MIUI 11 و پلتفرم MI TV در چین، دارای  قابلیت  تشخیص زلزله می باشد و این قابلیت در حال حاضر در واسط کاربری گوشی های شیائومی در حال اجرا می باشد.

لازم به ذکر است که این قابلیت که با همکاری مؤسسه‌ی هشداردهنده‌ی حوادث ساخته‌ شده است. این آزمایش بدون ایجاد هیچ هیاهو و صدایی در استان سی‌چوآن و به‌عنوان بخشی از آزمایش در  سپتامبر (شهریور) راه‌اندازی شده است . طبق بیانات مدیران کمپانی شیائومی، این قابلیت  تشخیص زلزله‌ی MIUI 11 به‌زودی در تمام چین دردسترس خواهد بود و این شرکت  وعده داده است «چند ثانیه تا چند ده ثانیه قبل» قبل از رسیدن امواج زلزله  هشدار می‌دهد. بواسطه این اقدام شیائومی ، دیگر نیازی به دانلود نرم افزارهای جداگانه نیست و همین موضوع باعث کاهش میزان عکس‌العمل شما نیز  می‌شود. نکته دوم اینست که یک و یا دو ثانیه قبل از وقوع زلزله می تواند حکم یک نجات دهنده را ایفا نماید.

گوشی های شیائومی به سیستم تشخیص زلزله مجهز شدند

شیائومی در همین رابطه به دیگر کمپانی ها و همچنین ارائه دهندگان اینترنت اشیاء نیز اعلام نموده است که عملکردهای مشابهی در اینباره ارائه دهند. این کمپانی اعلام کرده است که  تمایل  دارد تجربه‌ها و شیوه‌های خود را با دیگران به‌اشتراک بگذارد.

این اولین بار نیست که در گوشی های هوشمند شاهد این نوع قابلیتها و هشدارها هستیم.قبلا نیز ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی و نرم‌افزارهای جانبی و گروه 3GPP، عملکردهای مشابهی ارائه داده اند .کمپانی اپل در  سال 2011 هشدارهای محلی زلزله را در ژاپن ارائه نمود. این در حالیست که سازمان   FEMA آمریکا امسال ، سیستمس را بصورت آزمایشی به انجام رسانید.

پیشنهاد می کنیم با ما در ارتباط باشید تا از جدیدترین اخبار تکنولوژی و اخبار اپراتورها مطلع شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.