مجله سیم کارت

نا امید شدن هواوی از برداشتن تحریم ها با تغییر دولت آمریکا

0 19

هواوی که در لیست سیاه تحرین ایالت متحده آمریکا قرار دارد امیدوار بود با تغییر دولت آمریکا این کمپانی بزرگ از لیست سیاه تحریم دولت امریکا بیرون بیاید اما وزیر پیشنهادی دولت جو بایدن اعلام کرده است دلیلی نیست که هواوی از لیست تحریم های آمریکا خارج شود و این موضوع "هواوی" را نگران کرده است . علاوه بر هواوی شرکت های چینی دیگری که در لیست سیاه تحریم های آمریکا قرار دارند نیز از این موضوع نگران شده اند . با این که با تغییر دولت خیلی ها امیدوار بودند که رویکرد دولت جدید آمریکا رویکرد ملایم تری باشد .
وزیر پیشنهادی بایدن برای وزارت بازرگانی در پاسخ به سؤالات کتبی سناتور های حزب جمهوری خواه درباره هواوی ، تراشه ساز چینی SMIC و دیگر کمپانی‌ های چینی گفت: «من درک می‌ کنم که شرکت‌ ها به خاطر ریسکی که برای امنیت ملی یا منافع خارجی آمریکا دارند در لیست تحریم‌ های اقتصادی یا نظامی گذاشته می‌ شوند . من در حال حاضر دلیلی نمی ‌بینم تا باور کنم این   نهاد های تحریم شده نباید در لیست تحریم‌ ها باشند .   »
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به سخنان ریموندو باری دیگر بر مخالفت خود با تحریم‌ های آمریکا علیه کمپانی‌ های چینی تأکید ورزید و خواستار توقف تحریم‌ های « بی دلیل » شد . در این میان اما هواوی ضربه مهلکی از تحریم‌ ها دیده است . این شرکت طبق آمار های Counterpoint جایی در میان پنج صادر کننده بزرگ موبایل در سه ماهه چهارم سال 2020 نداشته و کاهش 35 درصدی صادرات را در بازه یاد شده تجربه کرده است . با توجه به سخنان تازه وزیر احتمالی وزارت بازرگانی آمریکا نمی‌ توان چندان به تغییر شرایط برای این شرکت در آینده نزدیک امیدوار بود . این در حالی است که ریموندو در جلسه دیگری که حدوداً یک هفته قبل برگزار شده بود ، موضع سر سختی در قبال هواوی نگرفت و گمانه زنی در مورد احتمال برداشته شدن تحریم‌ های این شرکت چینی را به وجود آورد . پس از این جلسه سیاست مداران حزب جمهوری خواه خواستار به تعویق افتادن جلسه تأیید او شدند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.