مجله سیم کارت

کورتانا ابزاری کاربردی برای مکالمه و تعامل

0 19

کورتانا یکی از دستیارهای هوشمند مایکروسافت ، که توانسته در سال گذشته موفقیتهای عظیمی را در حوزه ی خود به دست آورد.کورتانا هم اکنون در حال ساخت ویژگی مکالمه و تعامل مبتنی بر هوش مصنوعی می باشد. تا بتواند بر رقبای سرسخت خود فائق آید و به غول بزرگ نرم افزاری تبدیل شود.

در واقع کورتانا در تلاش است تا در رقابت با دیگر دستیاران مجازی مانند آمازون،اپل و گوگل به ابزاری پرکاربرد و اساسی تبدیل شود و بتواند همیشه و همه جا در دسترس کاربران خود بوده و در امر خدمت رسانی برترین باشد.این دستیار هوشمند مایکروسافت با تمام قدرت در تلاش است تا بتواند به ابزاری مهم و کاربردی در حوزه کسب و کار تبدیل شود. مایکروسافت نیز در این عرصه  به شدت همراه کورتانا بوده و سعی دارد تا این ویژگی(مکالمه و تعامل) را به بهترین صورت ارتقا دهد تا به عنوان سرویسی کاربردی در سازماندهی امور و در حوزه ی کسب و کار باشد به گونه ای که کاربران شرکت ها بتوانند به راحتی و با خیالی آسوده از کورتانا استفاده نمایند.کورتونا با درخشش فوق العاده خود در کنفرانس های مربوط به توسعه دهندگان  در سال جاری توانست جایگاه خوبی را برای خود ایجاد نماید و همچنین توانست چگونگی واکنش صوتی در جلسات را به همگان نشان دهد  و در میان رقبای خود حرفی بیش تر برای گفتن داشته باشد. با سرعت رشدی که کورتانا با حمایت مایکروسافت دارد بی شک این انتظار به زودی و به نحویی کاربردی میسر خواهد شد.تا جایی که در طی آخرین اخبار به دست آمده از کورتونا ،این ویژگی (مکالمه ی مبتنی بر هوش مصنوعی) ارتقا یافته است.

همانطور که می دانید مایکروسافت در سال گذشته توانست Semantic Machines را تصاحب کند.در واقع این استارتاپ در زمینه ی توسعه سیستم های مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت دارد و می تواند به کورتانا در این امر کمک شایانی بکند.در نتیجه به واسطه ی این استارتاپ کورتانا قادر خواهد بود به درخواست هایی مانند اضافه کردن برنامه در تقویم یا سازماندهی رزروها ، واکنش و عملکر بهتری نشان دهد.

در واقع مایکروسافت علاقه مند است تا اینچنین قابلیت های در حوزه ی کسب و کار بیش از بیش ارتقا یابند تا بر این اساس روند کار کارمندان آسانتر و روانتر شود و تغییرات حاصله در برنامه ها با خیالی آسوده انجام پذیرد.

طبق پیش بینی های حاصله انتظارها بر این است که همانطور که شرکتها وب سایت مربوط به خود دارند با این سیستتم تخصصی کورتانا که برای تعاملات کاری و ارتباطی بسیار موثر و تاثیر گذار است کار می کنند.

در نهایت متذکر می شویم بواسطه ی استفاده ی موتور مکالمه ی جدید مایکروسافت از  طریق Bot Framework و یکپارچه سازی از طریق کورتانا، بی شک تغییرات عمده ای  را شاهد خواهیم بود.این دستگاه صوتی که به واسطه مایکروسافت چند سال پیش پا به عرصه ی  ابزارها و تیم کاری بعنوان دستیار صوتی مایکروسافت گذاشت هدف آن بود که این دستیار هوشمند در محصولات و پلتفرم های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است که سال گذشته کورتونا از جست و جوی ویندوز در نسخه ی جدید ویندوز 10 جدا شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.