مجله سیم کارت

آیا HTC از بازار چین خارج می شود؟

0 17

با توجه به اوضاع نابسامان در دنیای گوشی کمپانی بزرگ htc خبرهایی نه چندان خوبی به گوش می رسد که شاید برای طرفداران  و مشترکین این گوشی زیاد خوشایند نباشد.

این شرکت بزرگ تایوانی  کار خود را از سال 1997 شروع کرده و هم اکنون بیش از پنج هزار کارمند در زمینه ساخت تلفن های همراه هوشمند فعالیت دارند. در ژانویه 2018 شرکت گوگل بخش تولید موبایل شرکت اچ تی سی را به قیمت 1/1 میلیارد دلار خرید و به موجب این قرارداد حدود دوهزار کارمند و مهندسین htc به کمپانی گوگل پیوستند اما  این افراد همچنان در تایوان اقامت داشتند.و اما سوالی که این میان مطرح می شود اینست که چرا گوگل اقدام به اخذ چنین قراردادی با htc کردند؟

چندی پیش طبق مصاحبه ای که ریک آسترلو، قائم‌مقام واحد سخت‌افزار گوگل در این مورد انجام دادند براحتی می شد هدف این معامله را دانست.در واقع گوگل همیشه به دنبال افراد بسیار بااستعداد و خبره می گردد و طبق این قرارداد htc موظف بود دوهزار مهندس با استعداد و فوق العاده قوی خود را در اختیار کمپانی گوگل قرار دهد و به این موجب  گوگل از این طریق براحتی می توانست از این افراد خبره در جریان تولید محصولات سری پیکسل خود بهره گیرد.

اما خبرهای رسیده اخیر حاکی از فسق قرارداد بین این دو کمپانی بزرگ (گوگل و htc ) می باشد. در واقع براساس اخبار رسیده از اوضاع نابسامان htc درباره گوشی هوشمند ، این کمپانی بزرگ بیشتر سعی کرده بر روی فناوری های مرتبط با واقعیت مجازی  Virtual Reality،فعالیت خود را ادامه دهد.

واقعیت این است که احتمال خروج htc از بازار چین بزودی انجام خواهد شد تا جایی که طبق آمار به دست آمده  محصولات این کمپانی  هم اکنون در سایت JD.com  به فروش نمی رسد. Weibo (اکانت رسمی HTC‌) ادعا می کند که این کار با برنامه ریزی و صلاحدید عمیقی و در راستای اهداف بلند مدت  اتخاذ  شده است .

در واقع اینطوربنظر می رسد که این کمپانی در حال کاهش فعالیت های  بخش گوشی های هوشمند خود می باشد.چون اخیرا این کمپانی  در حال ارائه پایین ترین تعداد عرضه گوشی بوده و همچنین آپدیتهایی که یا انجام نشده و یا با تاخیر انجام می شود همگی خبر از فعالیت کم این کمپانی و شاید داشتن هدف و سیاستی والاتر از این می دهد.

در نهایت  متذکر می شویم که htc در حال کار بر روی گوشی اکسدوس یا همان گوشی بلاک چین اچ تی سی و دستگاه هاب هوشمند 5G می باشد.و احتمال خروج این کمپانی از بازار جهانی گوشی هوشمند هنوز شبهه می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.