مجله سیم کارت

کالبدشکافی گوشی هواوی p30پرو

0 28

کالبدشکافی گوشی هواوی p30پرو

با توجه به چالش های ایجاد شده بین هواوی و امریکا و مشکات عدیده ای که برای هر دو کشور و کمپانی بوجود آمد در این مقاله قصد داریم تا گوشی "هواوی p30پرو" را کالبد شکافی کرده و تعداد قطعات آن را که مرتبط به کشور آمریکاست مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

اخیرا سایت Nikkei شروع به کالبدشکافی گوشی هواوی p30پرو کرده و اعلام کرد که از 100 درصد تجهیزات استفاده شده در این گوشی تنها 0.9 درصد قطعات این گوشی از طرف آمریکا تامین می شوند یعنی از مجموع 1631 قطعه استفاده شده در این گوشی تنها 15 قطعه آن متعلق به آمریکا می باشد.قطعات امریکایی بکار رفته در این مدل گوشی ها عبارتند از حافظه DRAM از شرکت میکرون، قطعات نیمه‌هادی مربوط به ارتباطات از طرف شرکت‌های Skyworks و Qorvo و در نهایت گوریلا گلس ساخت شرکت Corning می باشند که این قطعات هزینه ای بالغ بر 59.36 دلار را به خود اختصاص می دهند.

در حقیقت این کالبدشکافی نشان می دهد که تنها قطعات اندکی از امریکا ، گوشی های هواوی را شامل می شود. اما نکته ای که این میان بسیار حائز اهمیت می باشد اینست که با وجود تعداد قطعات کم به کار رفته درگوشی های "هواوی" اما می توان به صراحت اعلام کرد که این قطعات بسیار اساسی و پراهمیت می باشند که عدم وجود آنها می تواند آسیب های اساسی به این کمپانی چینی وارد نماید.

کالبدشکافی گوشی هواوی p30پرو

در نهایت باید متذکر شویم که اخیرا خبرهایی مبنی بر توافق بین آمریکا و هواوی به گوش می رسد که در جای خود بسیار حائز اهمیت می باشد.و امریکا اعلام کرده که هواوی می تواند با تمام کمپانی های امریکایی مبادله انجام دهد به شرطی که امنیت کشور امریکا را به خطر نیندازد.دولت امریکا اعلام کرده است که در زمانی کوتاه هواوی را از لیست سیاه خارج خواهد کرد.زیرا علاوه بر آسیب های وارد بر هواوی ، شرکتهای امریکایی نیز بدلیل عدم همکاری با این کمپانی چینی متحمل ضررهای مالی هنگفتی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.