مجله سیم کارت

آمریکا در جستجو و بررسی برای انحصار گوگل در اندروید

0 14

آمریکا در جستجو و بررسی برای انحصار گوگل در اندروید

خبرهای جدیدی حاکی از به انحصار درآوردن گوگل توسط آمریکا می باشد . در واقع با توجه به عملکرد اندروید در کسب و کارهای گوناگون ، مقام های قانونی آمریکا در ایالت های متعدد ، تصمیم گرفته اند مانور بیشتری در اینباره بدهند. در همین راستا مطلع شدیم که دادستان های کل آمریکا در حدود 50 ایالت کشور در حال بررسی عمیق فعالیت های انحصاری گوگل هستند. آن ها به زودی بررسی های خود را به کسب و کارهای اندروید و موتور جستجوی این شرکت توسعه می دهند .این در حالیست که قبلا تنها انحصار گوگل در حوزه ی تبلیغات ، در معرض بررسی دادستان های عمومی بود.

برطبق همین گزارشات ، خبر همکاری دادستان کل جمهوری خواه ایالت تگزاس ، کن پاکستون در رابطه با این مسئله اعلام کرد که بازرسی های قانونی ، ابتدا تنها بر روی کسب و کار تبلیغات گوگل متمرکز خواهد بود که در بین تمام صحبت های ذکر شده به انحصار همه جانبه ی گوگل در تمامی حوزه های تبلیغاتی و جست و جو اشاره شده است.

با تمام این اوصاف این احتمال وجود دارد که با گستذش بازرسی های قانونی دادستانی ، محصولات اندروید و موتور جست و جوی "گوگل" تحت نظارت و بازرسی قانونی ضد انحصار قرار بگیرند.در همین راستا سخنگوی دادستان کل ایالت تگزاس در مصاحبه با رسانه های پیرامون بازرسی کنونی گفت : هم اکنون بازرسی های مشترک ایالت ها  تنها بر روی تبلیغات آنلاین متمرکز می باشد. اما در حال حاضر حقلیق کشف شده زیادی در جریان بازرسی وجود دارند تا مسیر نهایی تحقیقات را نشخص نمایند.

بر طبق همین ادعاها ، اجماع دادستان های کل آمریکابه زودی گوگل را به دادگاه احضار خواهند کرد تا اطلاعاتی را درباره ی موتور جست و جو و همچنین سیستم عامل "اندروید" ارائه نمایند. لازم به ذکر است که خبر مذکور ادعای رسانه ی CNBC است و گوگل هیچ اظهار نظری در اینباره نداشته استو قبلا نیز معاون ارشد فعالیت های بین المللی گوگل در پست وبلاگی خود عنوان کرده بود که :

« ما در سالهای گذشته و بصورت پی در پی ، در آمریکا و همچنین کشورهای دیگر، در حوزه های مختلف کسب و کار خود به پرسش های متعددی پیرامون این موارد پاسخ داده ایم  و اینبار نیز عملکرد اخیر رویکرد جدیدی برای ما نیست زیراکمپانی ما همیشه همکاری نزدیکی با تنظیمگران قانون داشته است و همچنان نیز به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

شایان ذکر است که کمیسیون اروپا نیز قبلا اقدامات و بازرسی های مشابهی را ازگوگل انجام داده است  و در همین راستای بازرسی نیز موتور جسنجوی گوگل را برطبق بازرسی ها به پرداخت 5 میلیارد غرامت محکوم کردند. دلیل محکوم شدن گوگل ، ارائه ی الزامی موتور جست و جو و مرورگر کروم در سیستم عامل اندروید بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.