مجله سیم کارت

اقدام اپل برای تعویض باتری گوشی های ایفون

0 26

اقدام اپل برای تعویض باتری گوشی های ایفون

در پی فعالیت های بیشمار و گوناگون کمپانی اپل،این کمپانی اخیرا بر روی تعویض باتری گوشی های هوشمند ایفون خود متمرکز شده است.

خراب شدن باتری گوشی یکی از مشکلات اصلی گوشی موبایل می باشد که این مشکل با تعویض باتری رفع می شود.

کمپانی "اپل" روشی برای باتری های تقلبی خود ابداع کرده است و با مجهز کردن نمایندگی های خود به این قابلیت موفق شده است باتری های تقلبی را از رده خارج نماید.

این کمپانی شرایطی را احراز کرده است که باتری گوشی فقط در مراکزی که موردتایید این کمپانی باشد انجام خواهد شد. به‌گونه‌ای که تعویض باتری در مراکزی که مورد تأیید این شرکت نباشند، به نمایش اخطاری دائمی منجر خواهد شد و یک پیام هشدار دائمی برای کاربران اپل نمایش داده خواهد شد.این پیام به این شکل می باشد که: باتری اصل اپل تشخیص داده نشد.

علت اینکار وجود تراشه های استفاده شده در گوشی های "ایفون" می باشد که تاثیر مستقیم برروی باتری و قابلیت تعیین اعتبار برای جفت‌سازی با گوشی ‌مختص خود را دارا می باشد.

اقدام اپل برای تعویض باتری گوشی های ایفون

 اما طبق گزارشها این پیغام درصورت استفاده از باتری اصل و معتبر نیز نمایش داده می شود که برای رفع آن باید به نمایندگی ها اپل و سایرمراکز معتبر کوپرتینویی ها مراجعه و جهت رفع مشکل موجود اقدام نمایید.

اپل با این اقدام سعی می کند تا از تعمیرات خانگی و ثالث گوشی‌های ایفون و همچنین اقدامات مشابه جلوگیری نماید.ناگفته نماند که اپل قبلا نیز اقدامات مشابه در این مورد را انجام داده بود و دراین مورد سابقه طولانی دارد.

در واقع این حرکت اپل برای تعمیر به دخالت مستقیم توسط شرکت سازنده تنها محدود به کمپانی اپل نمی باشد و تاکنون صنعت های دیگر نیز اقدام به اینکار کرده اند.این حق تعمیر موجب تمرکز بیشتر کمپانی ها برای آماده کردن کتابچه تعمیر و راهنما خواهد شد.

جالبتر از همه اینست که حق تعمیر در سطوح دولتی و فدرال به رسمیت شناخته نشده است.

اپل این اقدام را اطمینان دادن به کاربران خود جهت اطمینان از محصولات دقیق و ایمن و کمک به بازیافت بیان کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.