مجله سیم کارت

ایفون های 2022 مجهز به اینترنت 5G خواهند بود

0 48

ایفون های 2022 مجهز به اینترنت 5G خواهند بود

در چند ماه گذشته  کمپانی اپل واکنش های مختلفی را سپری کرده است. این کمپانی در این مدت همکاری خود را با اینتل خاتمه داد که در پی آن متحمل هزینه های هنگفتی نیز گردید. این کمپانی برای توسعه مودم های 5G در ابتدا با اینتل همکاری می کرد که در طی لغو شدن این قرارداد "اپل" به سمت شرکت کوالکام  رفته و برای توسعه اینترنت 5G خود ، قرارداد همکاری به مدت 6 ساله با این شرکت لمضا نمود.کمپانی آمریکایی اپل امیدوار است تا "ایفون" های 2020 خود را مجهز به  اینترنت 5G نماید.بنابراین می توان گفت ایفون های 2020 کمپانی اپل از فناوری 5G شرکت کوالکام استفاده خواهد نمود. از اینرو با توجه به تنش های موجود و تلاش این کمپانی جهت کاهش وابستگی اپل به شرکت‌های دیگر، اپل ترجیح می‌دهد در این زمینه از فناوری اختصاصی استفاده نماید.

در همین راستا می توانیم به شرکت "سامسونگ"  اشاره کنیم که از چندی پیش از "اینترنت 5G "و همچنین  به تراشه اگزینوس 980  خود رونمائی کرد.این کمپانی اعلام کرده است  که تا انتهای سال جاری این قابلیت ها در یعضی از گوشی های سامسونگ مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در ادامه می توانیم به کمپانی چینی "هواوی" اشاره نمائیم که گوشی های سری "میت 30 پرو" و همچنین"میت 30"خود را قابلیت 5G روانه ی بازار کرد که از تراشه کایرین 990 استفاده خواهد نمود.

اما نکته حائزاهمیت اینست که حتی درصورتی که تیم توسعه مودم ، با عملکرد فوق العاده ای شروع به کار نماید تا سال 2022 نیز نخواهد توانست این فناوری را وارد بازار کند بنابراین  شواهد حاکی از اینست که بعد از اتمام مراحل توسعه، انجام آزمایش‌ها، بهینه‌سازی‌ها، دریافت مجوزهای مربوط به استانداردهای بین‌المللی مدتی زیادی به طول می‌انجامد.

با توجه به اهداف بلند مدت اپل ، این کمپانی قصد دارد مصرف انرژی را بهینه تر نماید.بنابراین بیشترین احتمالات حاکی از این می باشد که این فناوری در سال 2023  و طبق قرارداد 6 ساله با کوالکام توسعه پیدا خواهد نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.