مجله سیم کارت

هواوی در تلاش است تا جایگاه بزرگترین تولید کننده موبایل را بدست آورد

0 47

هواوی در تلاش  است تا جایگاه بزرگترین تولید کننده موبایل را بدست آورد

کمپانی بزرگ هواوی در طی چند سال اخیر بسیار فعال بوده و راه طولانی به نحو احسن پشت سر گذاشته است. بنا به گزاراشات و طبق امار این شرکت چینی در سال 2015، موفق شد 104 میلیون گوشی را به بازار عرضه کند و 5.5 درصد از سهم بازار تلفنهای همراه را در اختیار بگیرد و در صف بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌ و کمپانی های صاحب نام در رتبه سوم قرار بگیرد. مدیران ارشد این شرکت در سال 2016 هدف بلند پروازنه خود را اعلام کردند که طبق این برنامه، شرکت "هواوی" تا سال 2021 به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی های موبایل تبدیل می‌شود. این در حالیست که در جدیدترین گزارش Strategy Analytics این احتمال وجود دارد که این شرکت به هدف خود برسد و به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی موبایل در سال 2021 برسد و به اهداف خود جامع عمل بپوشاند.

بنا بر تحلیل کارشنسان این شرکت ،هواوی سال 2019 را با فروش 251 میلیون گوشی و سهم بازار 17.7 درصدی به پایان خواهد رساند و بر همین اساس جایگاه دوم را در بین بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی از ان خود میکند. بر اساس تحلیل این شرکت، کمپانی سامسونگ تا پایان 2019 می‌تواند 323 میلیون گوشی را به فروش برساند و سهم بازار 21.3 درصدی را از آن خود کند. یعنی در نهایت فاصله سهم بازار برای مقایسه باید بگوییم هواوی سال 2018 توانست سهم بازار 14.4 درصدی به دست بیاورد و این رقم برای گوشی‌های سامسونگ 20.3 درصد بود که به معنای اختلاف 5.6 درصدی بین این دو غول دنیای فناوری است. به نظر میرسد شرکت "سامسونگ" توانسته به رشد آمار فروش گوشی‌های خود ادامه بدهد ولی هواوی هم بیکار ننشته است و همچنان در حال کاهش دادن فاصله خود با این شرکت کره ای است.

هواوی در تلاش  است تا جایگاه بزرگترین تولید کننده موبایل را بدست آورد

اما لازم است که بدانیم، تحریم‌های آمریکا مشکلات بسیار زیادی را برای هواوی به وجود آورده ولی این شرکت با وجود تمام مشکلات توانسته به رشد سالانه خود دست پیدا کند که بخشی از این موضوع به آمار فروش قابل توجه گوشی‌های این شرکت در کشور چین برمی‌گردد. اما در هر صورت به دلیل وجود تحریم‌های آمریکا، هواوی نمی‌تواند گوشی‌های خود مانند میت 30 پرو را با سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل عرضه کند که این موضوع مشکلات زیادی را برای فروش گوشی‌های این شرکت در کشورهای گوناگون ایجاد کرده است.

در این بین، طبق اعلام Strategy Analytics شرکت اپل تا پایان 2019 می‌تواند 193 میلیون "ایفون" را به فروش برساند و سهم 13.6 درصدی از این بازار را تصاحب کند. علاوه بر این باید به گجت‌های پوشیدنی اپل هم اشاره کنیم که بر اساس گزارش‌های منتشر شده همچنان در بازار حرف اول را می‌زنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.