مجله سیم کارت

گوگل توانست چند ایراد امنیتی از ایفون کشف کند

0 9

گوگل توانست چند نقض امنیتی از ایفون کشف کند

همانطور که می دانید دو کمپانی "گوگل" و"ios" که آوازه یشان در کل دنیا زبانزد است با استراتژی کاملا متفاوت از هم ،این موفقیت ها را بدست آورده اند.هر کدام از کمپانی ها سرسختانه در تلاش هستند تا بر دیگری پیشی بگیرند.در همین راستا کمپانی گوگل موفق شد چندین ایراد مهم ازسیستم امنیتی  ios  کشف کند.

تعداد ایرادهای امنیتی ذکرشده از سمت گوگل 6 عدد بوده که کمپانی ios بعد از اعلام این خبر دست به کار شد و به جهت رفع این ایرادات اقدام نمود.تعداد 5 عدد از ایرادات امنیتی ذکر شده  با بروزرسانی ios 12.4 رفع شد.

در این میان 2 مورد از ایرادات مربوط به آسیب پذیری حافظه بوده  و 4 مورد دیگر شامل ارسال پیام های حاوی کدهای مخرب از سوی مهاجمان بر روی گوشی هایی اعمال می شود که وصله امنیتی را دریافت نکرده اند و همزمان با بازشدن پیام اجرا می شود.

کمپانی "اپل" تاکنون موفق به رفع یکی از ایرادات نشده است و همچنان با تمام قدرت در تلاش است تا اخرین ایراد خود را نیز رفع نماید.بنابراین اپل با رفع 5 مورد از ایرادات ذکر شده توانست  تا حد بسیار زیادی خود را از اتهامات وارده نجات دهد.بهتر است بدانید اپل توانست با دریافت وصله امنیتی ایرادات مذکور را رفع کند.

البته با تمام این اظهارات وجود چنین مشکلاتی برای کمپانی بزرگی مانند اپل که جزو سازندگان ابزارهای جاسوسی و نرم‌افزارهای نظارتی قلمداد می شود بسیار سوال برانگیز و منفی می باشد.

در واقع باید از گوگل بابت بیان چنین ایرادی تشکر کرد زیرا بدین وسیله توانستند کمک شایانی به کاربران جهت رفع مشکلات ذکر شده نمایند.جالب است بدانید این رفع ایراد برای "ایفون" میلیون ها دلار هزینه در پی داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.