مجله سیم کارت

گوگل در تلاش برای حذف رمز عبور گوشی های هوشمند

0 19

گوگل در تلاش برای حذف رمز عبور گوشی های هوشمند

باتوجه به فعالیت های روزمره گوگل در ارائه گوشی های هوشمند و منحصربفرد خود ، این کمپانی در حال ثبت تکنولوژی جدید خود می باشد."گوگل" چند روز پیش از قابلیت جدید گوشی های خود رونمائی کرد.این قابلیت برای تشخیص هویت کاربران گوشی های اندروید به بعضی از سرویس های گوگل بود.که اینکار از طریق قفل گوشی یا لاک اسکرین امکان پذیر خواهد بود.این قابلیت براحتی امکان پذیر بوده و کاربران برای بهره مندی از آن نیاز به صرف هزینه و انجام کارهای مختلف نخواهند بود.

این قابلیت بر روی گوشی های پیکسل اعمال و وارد بازار شده است و گوگل اعلام کرده است در چند روز آینده از این ویژگی بر روی تمام گوشی‌های اندروید مبتنی بر اندروید نوقا و نسخه‌های جدیدتر اعمال خواهد شد.

کاربرد گوشی به این شکل خواهد بود که در صورتیکه  برای قفل گوشی از اثر انگشت، پین، الگو یا دیگر موارد استفاده کرده باشید براحتی می توانید از طریق  مراجعه به مرورگر به Google Passwords یا دیگر سرویس‌های گوگل که با این مشخصه سازگار هستند تنها با بهره‌گیری از قفل گوشی می‌توانید هویت خود را تایید نمائید.

شما برای استفاده از این قابلیت نیاز به یک اکانت گوگل دارید و برای بهره گیری از این قابلیت نیازی به کارهای دیگر و بیشتر نخواهد بود.در واقع با این قابلیت جدید گوگل دیگری نیازی به سپردن پسورد و رمز گوشی نخواهد بود و براحتی می توانید با بهره گیری ازقفل گوشی هویت خود را تایید کنید.و اینکار گام بزرگی برای حذف رمز عبور گوشی های هوشمند تلقی خواهد شد.

در پایان ذکر این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است که اثر انگشت و دیگر اطلاعات مربوط به قفل گوشی، در همان دستگاه (گوشی) باقی می‌ماند و گوگل تنها قادر به دریافت گزینه های معتبر و یا نامعتبر خواهد بود و به تمام جزئیات و همچنین سرورها دسترسی نخواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.